حمایت شبکه فعالان فضای مجازی قزوین از ضرب الاجل کنترل محتوای شبکه های موبایلی قوه قضائیه

بسمه تعالی

بیانیه شبکه فعالان فضای مجازی استان قزوین در خصوص شبکه های اجتماعی

ارتباطات و شبکه گسترده روابط انسانی از دیر باز مورد توجه اندیشمندان متفکران و موثران جامعه بشری بوده است چونان که امروزه شاهدیم بسیاری از ذائقه سازی ها و جریان های فکری در راستای هدایت افکار عمومی بواسطه همین شبکه ها و رسانه های اجتماعی انجام می شود.

گسترش این شبکه ها به خصوص شبکه هایاجتماعی مبتنی بر موبایل چون وایبر، تانگو، لاین، اینستگرام، واتس آپ و.. که به راحتی قابل دسترس هستند به آن حد سریع و وسیع بوده است که شاید کمتر کسی را بتوان از نسل جوان امروز پیدا کرد که با این پدیده نوین دنیای ارتباطات تماس نداشته و از آنها استفاده نکرده باشد.

طبیعتا این گستره وسیع از مخاطبین که با افکار مختلف نزد هم جمع می شوند می توانند هم به عنوان فرصت و هم به عنوان تهدید تعریف شود، فرصت از این جهت که می توان با فرهنگ سازی مناسب زمینه استفاده بهینه از این دستاورد را فراهم کرد و تهدید از این زاویه که عده ای مغرضانه از این فضا در جهت نیل به اهداف پلید و ضد انسانی خود استفاده میکنند.

آن چه که امروز با یک نگاه دقیق در فضای این شبکه ها می توان به آن رسید این نکته است که متاسفانه به دلیل عدم وجود نظارت دقیق ، محتوای این شبکه ها هیچ تناسبی با فرهنگ ملی و مذهبی ما ندارد و به روشنی می توان دریافت که عده ای از این فرصت نهایت سوء استفاده را برده و ارزش های ناب انقلاب اسلامی را با شبهات واهی زیر سوال می برند.

این تلاش مذبوحانه در جریان جنگ نرم دشمن علیه انقلاب اسلامی به عنوان پرچم دار مبارزه با استکبار در حالی صورت می گیرد که به جرئت می توان گفت هیچ کدام از نهادهای فرهنگی برنامه مدونی برای حضور جدی و اثر گذار در این شبکه های اجتماعی ندارند.

آری اگر دیروز در نهایت وقاحت با سکوت خائنین وطن فروش شاهد ان بودیم که عکس امام راحل در جریان فتنه نگون بخت ۸۸ به آتش کشیده شد امروز شاهدیم در جریانی کاملا برنامه ریزی شده و با بی تدبیری و کاهلی مسئولین امر ارزش های منتسب به پیر جماران یکی پس از دیگری مورد تمسخر قرار می گیرد، تفکر انقلابی به راحتی ترور می شود و جوان ما در دنیایی از شبهات و بدبینی گرفتار می شود، تنها به این دلیل که هنوز عده ای به این مطلب دست نیافته اند که دشمن با طرح ریزی چنین شبکه هایی تغییر در سبک زندگی ما را هدف قرار داده است.

آمارهای تکان دهنده از ارتباطات غیر اخلاقی در فضای مجازی و ترویج خشونت، یأس و ناامیدی و روابط آزاد بخش دیگری از نقشه شومی است که امروز در پازل این شبکه های موبایلی به وضوح می توان آن را مشاهده کرد.

بر همین اساس شبکه فعالین فضای مجازی استان قزوین ضمن ادراک درست از ظرفیت بالای این شبکه های موبایلی با تایید ضرب الاجل قوه قضائیه مبنی بر کنترل جدی بر محتوای این شبکه ها و تعیین تکلیف انها خاطر نشان می سازد تنها راه برون رفت از این فضا حمایت جدی از شبکه های ملی داخلی و نظارت جدی بر محتوای این شبکه های اجتماعی است تا با دستاورد بومی شده جوانان توانمند ایران اسلامی در عرصه سایبر بتوانیم افکار جامعه جوان خود را از تیر رس دشمنان قسم خورده این انقلاب حفظ نماییم .

فلذا لازم است مسئولین امر به خصوص وزارت ارتباطات که متولی اصلی کنترل بر این فضای عمومی می باشد در این خصوص اقدام لازم را انجام داده و بر اساس زمان تعیین شده از طرف قوه قضائیه با دغدغه مندی این مسئله را پیگیری و نتیجه ان را به اطلاع دلسوزان عرصه فضای مجازی کشور برساند.

و در انتها باید خاطرنشان کرد که همانگونه که رهبری معظم انقلاب با دوراندیشی اقدام به ایجاد شورای عالی فضای مجازی کردند انتظار می رود مسئولین امراعم از حقیقی و حقوقی با دغدغه مندی پیگیر تشکیل جلسات شورا و به نتیجه رساندن مصوبات باشند که قطعا در جنگ نرم پیش رو در فضای مجازی باید قرارگاهی وظیفه جهت دهی و پشتیبانی را ایفا کند تا دستاوردهای نظام اسلامی که با مجاهدت های فراوان به دست آمده اند به راحتی از دست نروند. ان شاالله.

ومن الله التوفیق

شبکه فعالان فضای مجازی استان قزوین